Välkommen till min träningsblogg

För alla er som inte varit här och läst min blogg tidigare, så skriver jag här lite axplock ur min alldeles vanliga vardag, om hur jag kommer i gång med min träning.

Jag är gruppträningsinstruktör och jag undervisar i Zumba, Muskelpass och Boxercise.

Jag är förövrigt en mycket glad och utåtriktad person som här i bloggen erbjuder dig på ett och annat smaskigt recept och även lite egendesignade bilder och fotografier eftersom jag älskar formgivning och att just fotografera.

I bland kan jag till och med blanda in lite humor och galenskap i bloggen. Det är väl lite som livet är egentligen vill jag inbilla mig. Jag har också nyligen diagnostiserats med sjukdomen hypotyreos så det kommer även att handla mycket om det och om hur jag mår nu under uppstarten kring min behandling med medicinen levaxin. Kommentera gärna för det är alltid roligt.

Ha en trevlig läsning!

/Sus

onsdag 6 maj 2020

Nytt jobb och semesterresan inställd





Nu var det ett tag sedan jag bloggade men nu ska jag försöka ta tag i det igen.

Vad har hänt då?

Nytt jobb efter nästan 7 år på Folksam. Den första april i år påbörjade min nya anställning som statstjänsteman. Spännande och nervöst men samtidigt väldigt roligt.
Jag hade jobbat på Folksam i många år som skadereglerare och inom området sak, motor och personskador, så jag kände att jag behövde utvecklas lite och vidga vingarna lite. Folksam finns kvar om jag skulle vilja återgå till det igen. 

Jag och Östen skulle resa utomlands nu i maj och vår resa blev inställd så klart pga denna pandemi och "fucking Corona". Hade verkligen varit skönt att fått åkt till sol och värme och njutit tillsammans två veckor. Nu har vi bokat om resan till hösten men det är ju inte säkert ens att den blir av. Så vi får fortsätta att drömma lite mer.

I morgon tar vi också hem vår husvagn från vintercampingen i Solberg. Ny säsong blir på Risön i sommar och nu längar man verkligen till sommarsäsongen med allt vad det innebär. Nu hoppas jag på fint väder och fin sommar och vi kanske redan i helgen kan ta en tur med husvagnen. 


Har också passat på att måla lite här hemma i hallen, och jag fick idén från Wilma, då hon ville måla klart i trappan och upp i Evelinas rum. Målandet i hallen blev en liten budget renovering som får vara fram till dess, att vi ska riva golvet och isolera om det, samt renovera helt och göra om allt. Vardagsrummet ska också få sig en make over, och då blir det både nytt golv och nya tapeter samt ska vi måla stenmuren som vi har bakom kaminen och det kommer gå i färgerna vitt/grått och kanske blått på någon fondtapet. Ska även måla vitrinskåpet vitt eller svart, har inte bestämt ännu hur jag vill ha det men det lutar åt vitt.

Nä puss och kram på er som läser bloggen. Nu är det sängen som hägrar.








Inga kommentarer: