Välkommen till min träningsblogg

För alla er som inte varit här och läst min blogg tidigare, så skriver jag här lite axplock ur min alldeles vanliga vardag, om hur jag kommer i gång med min träning.

Jag är gruppträningsinstruktör och jag undervisar i Zumba, Muskelpass och Boxercise.

Jag är förövrigt en mycket glad och utåtriktad person som här i bloggen erbjuder dig på ett och annat smaskigt recept och även lite egendesignade bilder och fotografier eftersom jag älskar formgivning och att just fotografera.

I bland kan jag till och med blanda in lite humor och galenskap i bloggen. Det är väl lite som livet är egentligen vill jag inbilla mig. Jag har också nyligen diagnostiserats med sjukdomen hypotyreos så det kommer även att handla mycket om det och om hur jag mår nu under uppstarten kring min behandling med medicinen levaxin. Kommentera gärna för det är alltid roligt.

Ha en trevlig läsning!

/Sus

söndag 3 februari 2019

Var med om en trafikolycka

Vi på jobbet haft en dag på Sundsvallskontoret och efter mötet så drog vi till Södra Berget och bowlade. Vår bana strulade och de förlängde vår speltid med 15 min men vi ville bara hem då det var fredag.

Jag körde och med mig i bilen satt kollegorna Veronica höger fram och ”Bror” satt vänster bak.
Jag hade fått lånat Östens bil XC70 som är fyrhjulsdriven då det var lite snöyra ute.

Vi kommer körandes på E4 norrut strax efter Timrå/Söråker och ser att det är stopp och köbildning och jag bromsar in men det är halt och jag får punktbromsa ett par gånger och jag får stopp på bilen ca 2 meter innan framförvarande bil. Hinner inte stå länge förrän det bara blir svart och det smäller och bilen flyttas framåt. Allt går så fort, hinner inte förstå vad som hänt. Den bakomvarande bilen får inte stopp på sin bil utan kör rakt in i vår bil bakifrån. Det blir en rejäl smäll så det är i rätt hög fart.

Vi i bilen blir helt skärrade och ”Brors” glasögon åker fram i framsätet. Vi är okej alla men vi har lite ont i våra nackar. Kliver ur bilen komlar med framförvarande bil om det blev något på hans bil och det blev det inte. Han berättar att han fick stopp på sin bil och tittade i backspegeln när jag kommer och ser att jag stannar och sedan ser han bilen bakom oss och sedan hör han att det smäller en jäkla smäll.

Ambulans, polis, räddningstjänst på plats rätt snabbt. ”Bror” får åka med ambulansen och blir undersökt på sjukhuset. Jag och Veronica kände av nacken och ner men valde att inte åka med, kanske var dumt men jag kände så då. Ville bara hem. Detta hände 15:45 på fredagen.

Jag ringde jouren på jobbet och de skickade ut assistanskåren. Under tiden får vi flytta på bilarna då vi stod och stoppade upp trafiken. Vi flyttade alla ner bilarna till en busshållplats längre ner.
Vi fick genomgå ett polisförhör samt så fick jag och Veronica åka bärgare in till Härnösand och där fick vi tag på en hyrbil som jouren fixat fram efter några telefonsamtal.


Östens bil var utrustad med whiplashskydd på framstolarna i bilen.
Dessa stolar låg ner efter kollisionen. Detta skydd är en bra uppfinning. Östens bil blev totalt intryckt via stötfångaren och sedan inunder och bagaget var helt intryckt. Det syntes inget inne i kupén mer än att stolarna fallit ut bakåt. Volvo är verkligen en livförsäkring i trafiken. Vi hade tur, vi hade änglavakt! Östens bil blir inlöst, den skulle kosta minst 175 000 kronor att laga. Så jävla surt då Östen haft bilen i knappt 1 år. Så jävla mycket pengar man får ligga ute med innan vållandet är klart. Så klart är motparten bakifrån vållande men det blir ändå en massa besvär för oss.

Jag var till vårdcentralen i måndags och fick en röntgen samt magnetröntgen på min halsrygg då jag fick ont i vänster axel skuldra och nacken kändes öm och stel. Inga skelettskador i alla fall.




Inga kommentarer: